قطعات کوماتسو

فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی کوماتسو

فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی کوماتسو

در بازار فروش بیل‌های مکانیکی کشور ما، فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی کوماتسو بسیار رواج دارد چراکه این نوع از بیل‌های مکانیکی به‌عنوان بهترین بیل‌های مکانیکی شناخته شده‌اند که توسط شرکت ژاپنی کوماتسو تولید می شوند.
زمانی که در مورد قطعات بیل مکانیکی صحبت می ‌کنیم، در واقع آن‌ها را به دو دسته‌ی اصلی و یدکی تقسیم می ‌کنیم. حال اگر قطعات اصلی را در نظر بگیریم، خود آن‌ها را نیز به شش بخش قطعات موتوری، قطعات هیدرولیکی، قطعات سیل کیت، قطعات اگزوز و فن، قطعات پمپ و قطعات زیربندی تقسیم می‌ کنیم. در ادامه با این قطعات و نقش آن‌ها آشنا خواهید شد.

قطعات موتوری


ازآنجایی‌که موتور بیل‌های مکانیکی اهمیت فراوانی دارد، می ‌توانیم قطعات موتوری را نیز پراهمیت‌ترین قطعات بشمار بیاوریم. موتور بیل مکانیکی از قطعاتی همچون بوش موتور، پیستون موتور، تسمه سفت‌کن، رینگ موتور و سیت دود و هوا تشکیل شده است.

بوش موتور



بوش موتور یک قطعه‌ی آهنی است که درون محفظه‌ی سیلندر قرار می ‌گیرد و در این محفظه شرایطی را ایجاد می ‌کند که پیستون بتواند با استفاده از این شرایط، عملکرد مناسبی داشته باشد. طراحی بوش‌های موتور بیل مکانیکی کوماتسو به‌گونه‌ای است که می‌توانند در برابر گرما و حرارت دوام داشته باشند.
• تسمه سفت‌کن
این قطعه در موتور نقش اساسی را ایفا می ‌کند و قابلیت این را دارد که تمامی قدرت تولید شده در موتور را به قطعات دیگر منتقل کند. ازاین‌رو از تسمه سفت‌کن برای محافظت از حرکت چرخشی تسمه نیز استفاده می ‌کنند.

قطعات هیدرولیک



این قطعات مربوط به هیدرولیک بیل‌های مکانیکی می ‌شوند و شامل قطعاتی همچون روتاری گروپ پمپ مادر، شارژ پمپ، پیستون پمپ هیدرولیک، رلیف، بالانسر پمپ هیدرولیک می ‌شوند.
• پیستون هیدرولیک
این قطعه که جایگاه آن درون سیلندر است، یکی از قطعاتی است که می ‌تواند انرژی موتور را به پمپ برساند و از اجزای سیستم روتاری پمپ هیدرولیک بشمار می ‌آید. در واقع عملکرد اصلی این قطعه در سیلندر این است که بتواند انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کند و سپس این انرژی را به پمپ برساند.

روتاری پمپ هیدرولیک



در واقع نقش پمپ‌های هیدرولیک در ساختار بیل مکانیکی همانند نقش قلب در بدن انسان است. روتاری پمپ هیدرولیک به قسمتی گفته می‌ شود که کلیه‌ی قطعات این پمپ را در بر می‌ گیرد و بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌ کند. این قسمت توانایی این را دارد که انرژی الکتریکی و گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند و سپس با استفاده از این انرژی، در حرکت کردن بیل مکانیکی مؤثر باشد.
سیل کیت
یکی دیگر از سیستم‌هایی که در هرکدام از بیل‌های مکانیکی تعبیه شده است، سیستم سیل کیت است که شامل قطعاتی همچون اویل رینگ، کیت پمپ هیدرولیک، کیت تعمیر جک استیک، کیت جک بالابر و کیت شیر کنترل می ‌شود.
• اویل رینگ
• شاید برای شما جالب باشد که بدانید اگر روغن پیستون‌های بیل مکانیکی کوماتسو نشتی داشته باشد، می ‌تواند به سایر قطعات سیلندر نیز صدمه وارد کند. ازاین‌رو از رینگ‌هایی استفاده می ‌شود که عملکرد اصلی آن‌ها، جلوگیری از نشتی روغن در پیستون است. علاوه بر این، این رینگ‌ها از فرسایش یا خوردگی سیلندر بیل مکانیکی جلوگیری می ‌کنند و عمر آن را افزایش می ‌دهند.

کیت شیر کنترل



یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سیل کیت، کیت شیر کنترل است که دبی‌های ورودی و خروجی را تحت نظارت قرار می ‌دهد.
قطعات پمپ
این پمپ‌ها یکی از مهم‌ترین پمپ‌هایی هستند که عدم وجود آن‌ها در بیل‌های مکانیکی، عملکرد این بیل‌ها را با اختلال مواجه می ‌کند. پمپ‌های انژکتور بیل مکانیکی شامل قطعاتی مثل پلانچر پمپ انژکتور، المنت، سوزن انژکتور و سیت پمپ انژکتور می ‌شود.

المنت پمپ انژکتور



این را بدانید که تا زمانی که المنتی در ساختار پمپ انژکتور بیل مکانیکی کوماتسو وجود نداشته باشد، این بیل مکانیکی نمی ‌تواند حرکت کند زیرا المنت نیروی سوخت را به احتراق تبدیل می‌ کند و می ‌تواند با انتقال سوخت، نقش مؤثری را در حرکت کردن بیل مکانیکی ایفا کند. همچنین قطعه‌ای که می ‌تواند انرژی سوخت را تخلیه و آزاد کند، همین المنت است.

سوزن انژکتور


این قطعه یکی از قطعات بسیار حساسی است لوله انژکتور که در ساختار پمپ انژکتور وجود دارد و سه وظیفه‌ی اصلی را به عهده گرفته است. اول اینکه سوزن انژکتور از پاشش غلط سوخت به موتور جلوگیری می ‌کند و عملکرد آن را بهبود می ‌دهد. دوم اینکه این قطعه بازدهی موتور را بالا می ‌برد و سوم اینکه جلوگیری از دود کردن موتور هم به عهده‌ی همین سوزن انژکتور است.

قطعات زیربندی



یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین اقداماتی که برای ساخت هر کدام از بیلهای مکانیکی انجام می ‌شود، بوجود آوردن زیربندی است. زیربندی همان آماده‌سازی اولیه‌ی بیل مکانیکی است که با استفاده از قطعاتی همچون باکت، سرندی، کفشک، رولیک، ریپر، زنجیر، فنر زنجیر و ناخن‌های باکت ساخته می‌ شود.

انواع ناخن‌های پاکت



ناخن‌ها از جمله قطعات مهمی هستند که در این سیستم قرار گرفته‌اند اما به دلیل اینکه این قطعات در برابر فرسایش مقاومت چندانی ندارند، باید مدام تعویض شوند.
• زنجیر
زنجیرهای بیل مکانیکی از جمله قسمت‌هایی هستند که با زمین ارتباط پیدا می‌ کنند و در برابر سازه‌های عمرانی و سنگ‌های مختلف، از سیستم داخلی بیل مکانیکی کوماتسو محافظت می ‌کنند.
• کفشک
یکی دیگر از قطعات مهم زیربندی، کفشک است که با چرخ‌دنده‌ها ارتباط پیدا می ‌کند و آن‌ها را می ‌چرخاند.

فیلتر و اگزوز



همان‌طور که می ‌دانیم، فیلترها و اگزوز نیز جزو قطعاتی بشمار می‌ آیند که وظیفه‌ی اصلی آن‌ها، محافظت از قطعات در برابر عوامل بیرونی همچون گردوخاک و… است. سیستم فیلتر و اگزوز بیل مکانیکی قطعات مختلفی را در خود جای داده است. این قطعات عبارت‌اند از: فیلتر آب، پیش فیلتر فنردار، فیلتر المنت، خاک‌گیر هواکش، فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل، اگزوز، خرطومی اگزوز و فیلتر هیدرولیک.

فیلتر گازوئیل



همان‌طور که از نام این قطعه پیدا است، این فیلتر عملکردی دررابطه با گازوئیل دارد و در واقع سوخت را کنترل کرده و آن را از آلاینده‌ها پاک می ‌نماید. ازاین‌رو دیگر مشکلاتی همچون استارت نشدن یا پرش موتور برای بیل مکانیکی به وجود نخواهد آمد.
• پیش فیلتر فن‌دار
این محصولات وظیفه‌ی این را دارند که هوا را تصفیه کنند و سپس آن را وارد قطعات مختلف بیل مکانیکی نمایند.
قیمت فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی کوماتسو
فروش قطعات اصلی بیل مکانیکی کوماتسو باتوجه به نوع قطعه و نوع کارایی آن قطعه صورت می ‌گیرد؛ بنابراین نمی ‌توانیم بگوییم که تمامی این قطعات، قیمت یکسانی دارند. ازاین‌رو اگر تمایل به تعمیر یا تعویض قطعات اصلی بیل مکانیکی دارید، خوب است ابتدا با کارایی و کیفیت قطعه آشنا شوید و سپس مناسب‌ترین قیمت را نیز انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =