قطعات

لوازم برقی کوماتسو

فروشگاه آداک کوماتسو

قطعات برقی کوماتسو


شرکت کوماتسو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی تولید انواع لودرهای ساختمانی و عمرانی فعالیت دارد. این شرکت اقدام به تولید قطعات برقی کوماتسو در انواع مختلف کرده است تا بتواند از این طریق، گامی مؤثر در زمینه‌ی احداث پروژه‌های ساختمانی بردارد.
در واقع این قطعات برقی در همان لودرهای ساخته شده در شرکت کوماتسو بکار گرفته می ‌شوند و هرکدام از آن‌ها در قسمتی از بدنه یا موتور این لودرها نصب می‌ شوند. از جمله‌ی این قطعات برقی می‌ توانیم به دینام، استارت، باتری، کولر، سوئیچ، بوبین، فشنگی و مین¬بورد اشاره کنیم.
هر یک از این قطعات عملکرد متفاوتی با قطعه‌ی دیگر دارند و از نقش حیاتی آن‌ها در عملکرد کلی لودر کوماتسو نمی‌ توانیم چشم‌پوشی کنیم.

استارت


استارت یکی از اصلی‌ترین قطعات برقی کوماتسو بشمار می‌ آید که بدون وجود آن، دستگاه لودر کوماتسو روشن نمی ‌شود. در واقع اولین قطعه‌ای که باید در لودر کوماتسو تعبیه شود، همین استارت است.
استارت لودر کوماتسو طراحی پیچیده‌ای دارد و بر سطح خود، شافت‌هایی را قرار داده است که می‌ توانند در درون دنده‌ی استارت به یکدیگر متصل شده و عملیات ایجاد نیرو برای احتراق در موتور را انجام دهند. دنده‌هایی که بر روی شافت استارت کوماتسو قرار گرفته‌اند، دارای دو نوع کوچک و بزرگ هستند.
دنده‌ی بزرگ این قطعه به فلایویل موتور متصل شده است و زمانی که کاربر استارت بزند، این دنده با دنده‌ی کوچک درگیر می ‌شود و در روشن شدن کوماتسو نقش اصلی را ایفا می‌ کند.

دینام



یکی از قطعات برقی کوماتسو، دینام است. این وسیله به‌عنوان منبع تأمین برق شناخته می ‌شود و وظیفه‌ی آن رساندن انرژی الکتریکی به سایر قسمت‌های لودر کوماتسو است. به دلیل اینکه دینام یکی از اصلی‌ترین اجزای این لودرها بشمار می ‌آید، باید به هنگام خراب شدن سریع تعمیر یا تعویض شود.
عوامل مختلفی وجود دارند که می‌ توانند در خراب شدن یا اختلال در عملکرد دینام کوماتسو تأثیرگذار باشند. برای مثال اگر انرژی حرارتی موتور این ماشین‌آلات بسیار زیاد شود، این انرژی حرارتی به دینام می ‌رسد و در آنجا نیز باعث سوختن دینام می ‌شود. گاهی اوقات ممکن است دور فن کولرهای کوماتسو نیز بیش از حد شود که این موضوع هم می ‌تواند در خراب شدن این قطعه‌ی برقی مؤثر باشد.
بنابراین همیشه دقت کنید که به هنگام استفاده کردن از این لودرها، فشار زیادی به آن‌ها وارد نکنید.

کولر



کولر نیز یکی دیگر از قطعات برقی کوماتسو است. همه‌ی ما حتی به هنگام استفاده کردن از خودرو نیز می ‌بینیم که دمای خودرو بالا می‌ رود و عملکرد آن دچار اختلال می ‌شود. در این زمان‌ها فن خودرو را روشن می ‌کنیم تا دمای آن پایین بیاید. لودر کوماتسو نیز یک ساختار این‌چنینی دارد. یعنی زمانی که موتور این لودر شروع به کار کردن می ‌کند، انرژی حرارتی به وجود می ‌آورد و این انرژی حرارتی قابلیت آن را دارد که به قطعات گوناگون موتور این لودرها آسیب برساند. از این رو شرکت کوماتسو کولری را طراحی کرده و در قسمت داخلی این لودر قرار داده است تا این کولر از بالا رفتن دمای قطعات گوناگون لودر کوماتسو جلوگیری کند.

سوئیچ



سوئیچ نیز از دیگر قطعات برقی کوماتسو به‌حساب می ‌آید که بر روی پمپ هیدرولیک این ماشین نصب شده و به‌عنوان یک کلید برای بهبود عملکرد لودر عمل می ‌کند.
در واقع سوئیچ اهمیت چندانی ندارد چراکه در صورت عدم وجود سوئیچ پمپ هیدرولیک، این پمپ می‌ تواند نیروی موردنیاز خود را از باتری به طور مستقیم دریافت کرده و به عملکرد خود ادامه دهد. از این رو چندان خرید و تعمیر یا تعویض این قطعه توصیه نمی‌ شود.

بوبین



این قطعه نیز یکی از قطعاتی است که امروزه توسط شرکت کوماتسو تولید می ‌شود. در واقع بوبین به‌عنوان یک شیر برقی شناخته شده است که با دریافت انرژی الکتریکی باتری لودر کوماتسو، یک میدان مغناطیسی اصلی را به وجود می ‌آورد و مانند یک آنتن گیرنده در مدار موجود در لودر کوماتسو، عمل می ‌کند.
بوبین‌های کوماتسو انواع مختلفی مثل بوبین a و بوبین ab دارند که هرکدام از آن‌ها برای نوعی از دستگاه‌های کوماتسو مفید و مناسب هستند. عملکرد اصلی بوبین در آنجایی اهمیت پیدا می ‌کند که این قطعه به سوئیچ لودر متصل شده و نیروی حرکتی خود را به آن منتقل می‌ کند؛ بنابراین می‌ توانیم بگوییم که قلب لودر کوماتسو، همین قطعه‌ی کوچک الکترومغناطیسی می ‌باشد.

سنسورها



فشنگی لودر کوماتسو نیز یکی از قطعات برقی کوماتسو بشمار می‌ آید که استفاده از آن در هر لودری ضروری است. این قطعه‌ی لوله‌ای شکل و کوچک تأثیر مستقیمی بر عملکرد رادیاتور لودر کوماتسو دارد. زمانی که حرارت آب موجود در این رادیات بالا می‌ رود، این قطعه می‌ تواند با عملکردی که دارد، در جهت مخالف حرکت آب رادیاتور قرار بگیرد و دمای آن را کاهش دهد. این کاهش دما باعث می ‌شود که دمای موتور نیز کاهش پیدا کند.
به دلیل اینکه این قطعه تأثیر زیادی بر عملکرد کوماتسو دارد و اگر دچار اختلال شود کلیه‌ی قطعات مربوط به موتور کوماتسو نیز دچار اختلال می‌ شوند، باید از عواملی که سبب خراب شدن فشنگی می ‌شوند اطلاع پیدا کنید. این عوامل عبارت‌اند از:
• قطعاً زمانی که میزان دمای آب رادیاتور لودر کوماتسو به شما نمایش داده نشود، فشنگی آن دچار اختلال شده است.
• اگر متوجه شدید که فن رادیاتور کوماتسو با اختلال مواجه شده است و یا دیرتر از زمان مطلوب روشن می‌ شود، باید بدانید که فشنگی لودر شما خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
• یکی دیگر از نشانه‌های خراب شدن فشنگی لودر کوماتسو می ‌تواند عدم روشن شدن خودرو در هوای سرد باشد. در این صورت نیز بهتر است هرچه سریع‌تر فشنگی لودر را عوض کنید تا آسیب‌های دیگری به سیستم حرکتی لودر شما نرسد.

کنترلر


یکی دیگر از قطعات برقی کوماتسو، مین¬بورد است. در واقع مین¬بورد به‌عنوان حافظه‌ی لودر کوماتسو معرفی شده است و مانند یک کنترلر و پردازشگر عمل می‌ کند.
زمانی که مین¬بورد لودر شما دچار خرابی بشود، بسیار هزینه‌بردار است که بخواهید آن را تعمیر کنید؛ بنابراین بهتر است به فکر خرید یک مین¬بورد جدید باشید. امروزه شرکت کوماتسو با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های گوناگون در صدد برآمده است که مین¬بوردهایی با قابلیت ماندگاری بالا را طراحی و تولید کند اما باید بدانید که تمامی مین¬بوردها، حساسیت بالایی دارند و باید از آن‌ها مراقبت شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =