قطعات کوماتسو

قطعات بیل میکانیکی کوماتسو

در بررسی قطعات موتوری بیل کوماتسو باید ابتدا با بیل مکانیکی آشنا شویم. بیل مکانیکی از جمله ماشین¬هایی است که در اکثر پروژه‌های ساختمانی از آن استفاده می ‌گردد. از این وسیله برای گودبرداری و عملیات‌های راه‌سازی نیز استفاده می‌ شود. این وسیله دارای بیشترین نوع خرابی‌ها در ماشین‌آلات است. یکی از دلایلی که خرابی‌های زیادی را شامل این ماشین می‌ کند، فشارهای زیادی است که در حین کار به آن وارد می‌ شود. خرابی قطعات موتوری بیل کوماتسو می ‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد این دستگاه داشته باشد.
باتوجه به این موضوع باید به‌سرعت برای تعویض و تعمیر این قطعات اقدام کرد. تعویض و سرویس دوره‌ای قطعات موتوری بیل کوماتسو مانند قطعات شاول عملکرد دستگاه را بهبود می ‌بخشد. انجام این کارها باعث می‌ شود تا هزینه نگهداری دستگاه بسیار پایین باشد و عمر مفید آن را افزایش دهد. در هنگام تعویض قطعات مراقب اصل بودن آن‌ها باشید. استفاده از قطعات متفرقه عمر دستگاه را کاهش می‌ دهد و باعث فرسودگی آن می‌ شود.
لوازم یدکی بیل کوماتسو
نکته مهمی که در لوازم یدکی این دستگاه وجود دارد، این است که هرچه از لوازم باکیفیت و اصل استفاده کنید. عمر دستگاه شما افزایش پیدا می‌ کند. این تصور برای برخی از افراد وجود دارد که با استفاده از قطعات بی‌کیفیت و ارزان می ‌توانند از دستگاه خود به‌خوبی استفاده کنند. اما این طرز فکر اشتباه است، به دلیل اینکه در درازمدت عمر دستگاه را کاهش می ‌دهد و باعث فرسودگی آن می ‌شود. شاید استفاده از لوازم اصل هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، اما می ‌توانید با این کار عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید.

قطعات موتوری کوماتسو

تقسیم‌بندی قطعات بیل کوماتسو

1. قطعات موتوری

2. هیدرولیک
3. سیل کیت
4. پمپ انژکتور
5. زیربندی
6. فیلتر اگزوز و غیره

فروش قطعات اصلی کوماتسو

قطعات موتوری

این قطعات شامل بوش موتور، پیستون موتور، تسمه سفت کن، رینگ موتور، اویل پمپ ،سیت دود و هوا،یاتاقان ثابت و متحرک است.
بوش موتور: جنس این قطعه چدن و گاهی فولاد است که درون بلوک سیلندر قرار می ‌گیرد. این قطعه وظیفه دارد تا بستری مناسب برای حرکت پیستون‌ها فراهم کند. باتوجه به شکل استوانه‌ای که دارد می ‌توان آن را با استفاده از روش ریختگری گریزازمرکز تولید کرد. بوش‌ها باید طوری طراحی شوند تا مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند.
تسمه سفت کن
وظیفه اصلی این قطعه کنترل حرکت‌های دورانی و انتقال قدرت موتور در بقیه اجزا است. همچنین عملکرد قطعات واتر پمپ و دینام به این قطعه بستگی دارد.

قطعات هیدرولیک

قطعاتی که در این دسته‌بندی قرار می ‌گیرند شامل روتاری گروپ پمپ مادر، شارژ پمپ، رلیف شارژ پمپ، بالانسر پمپ هیدرولیک، پیستون هیدرولیک می باشند.

روتاری گروپ پمپ

این قطعه دقیقاً نقش قلب دستگاه را اجرا می‌ کند. وظیفه این قطعه تبدیل انرژی هیدرولیکی تولید شده توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و… به انرژی هیدرولیکی است. می‌ توان گفت که این قطعات انرژی سیال در یک سیکل هیدرولیکی را افزایش می دهند. از این افزایش انرژی در زمان و مکان مناسب استفاده می‌ شود.

پیستون هیدرولیک

در قسمت روتاری گروپ پمپ‌ها، پیستون‌های هیدرولیکی یکی از اجزای اصلی هستند. این قطعات در روتور یا همان سیلندر قرار می ‌گیرند. وظیفه آن‌ها کمک به تبدیل انرژی به انرژی هیدرولیکی است. این قطعات هم مانند دیگر پیستون‌ها، سوخت و هوا را با یکدیگر مخلوط می ‌کنند. با این کار به پمپ‌ها برای تولید انرژی هیدرولیکی کمک می ‌کنند.

سیل کیت

دسته‌بندی این نوع قطعات شامل: اویل رینگ، کیت پمپ هیدرولیک، کیت تعمیر جک استیک، کیت جک بالابر، کیت شیر کنترل است.
اویل رینگ
این قطعات بر روی پیستون قرار می ‌گیرند و اجازه هرگونه نفوذ به روغن و سایر قطعات را نمی ‌دهند. با این کار پیستون می ‌تواند به‌راحتی و به‌صورت بهینه کار کند. یکی دیگر از وظایف مهم این قطعه جلوگیری از فرسودگی و سایش بین پیستون و سیلندر است. یکی دیگر از نقش‌های مهم آن‌ها انتقال حرارت بین پیستون و سیلندر است.

 شیر کنترل

این قطعه یکی از اجزای دستوردهنده در پمپ‌های هیدرولیکی است. وظیفه کنترل میزان ورودی و خروجی پمپ‌ها را کنترل می‌ کند. همچنین تعیین فشار پمپ‌ها نیز یکی دیگر از وظایف آن‌ها است.

قطعات پمپ انژکتور

قطعات مورد بررسی در این دسته‌بندی شامل المنت پمپ انژکتور، پلانچر پمپ انژکتور، سوزن انژکتور، سیت پمپ انژکتور است.

المنت پمپ انژکتور

در پمپ‌های انژکتور و یا پمپ‌های گازوئیل، المنت یکی از مهم‌ترین اجزا به‌حساب می ‌آید. وظیفه و نقش اصلی این قطعه در قسمت احتراق است و باعث انتقال سوخت و آزاد شدن نیروی سوخت می ‌گردد.

سوزن انژکتور

سوزن انژکتور یکی از حساس‌ترین قطعات در این دستگاه بوده و عملکرد این قطعه جلوگیری از پاشش غلط سوخت به محفظه احتراق موتور دیزل است. این پاشش غلط منجر به احتراق ناقص و پایین آمدن بازدهی موتور و همچنین باعث دود کردن موتور در زمان انجام کار می‌ شود.

قطعات زیر بندی

قطعات قرار گرفته در این دسته‌بندی شامل باکت، سرندی، پیچ کفشگ، رولیک، ریپر، فنر زنجیرسفت‌کن، انواع ناخن‌های باکت است.
ریپر
نام دیگر این قطعه شیار زن است. قطعه‌ای دراز مانند چنگال که وظیفه هموار کردن زمین‌های سخت را دارد. این روش شیار زدن باعث می ‌شود تا سنگ‌های بزرگ به قطعات کوچک‌تر تبدیل شوند و جابه‌جایی آن‌ها ساده‌تر شود.

انواع ناخن‌های پاکت

در قسمت راه‌سازی ناخن‌ها یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین قطعات به‌حساب می ‌آیند. به دلیل اینکه در برابر فرسایش و اصطکاک بالایی قرار دارند، سریع‌تر از قطعات دیگر نیاز به تعویض دارند. این موضوع باعث می‌ شود تا کیفیت قطعه مورداستفاده بسیار مهم باشد.
پیش فیلتر فن دار
در این محصول کاملاً ایرانی از عناصر فیلتر هوا و سیستم‌های کامل فیلتر هوا استفاده شده است.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در قسمت فوق ذکر شد بیل کوماتسو از قطعات زیادی طراحی شده است. هرگاه یکی از قطعات موتوری بیل کوماتسو دچار خرابی می ‌شود باید قطعه¬ای که دارای مشکل است را با قطعه نو تعویض کنید. قطعات موتوری بیل کوماتسو را می ‎توانید در فروشگاه‌های سطح شهر که تعداد آن‌ها زیاد هستند خریداری کردده و استفاده کنید. قطعات بیل مکانیکی از قیمت بالایی برخوردار هستند و اگر قطعات از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند باید در مدت کوتاهی با صرف هزینه بالایی دوباره قطعات بیل مکانیکی را تعویض کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =